Cursus A2+
Op dit moment zijn er geen cursussen beschikbaar op dit niveau.
De A2+-cursus is voor jou als je:

de basis van de grammatica al kent, de verleden tijden gebruikt en correcte zinnen kunt maken;

graag op zaterdagochtend leert, omdat je doordeweeks werkt;

flexibiliteit nodig hebt – de lessen worden opgenomen, zodat je ze kunt terugkijken wanneer het jou uitkomt;

op zoek bent naar praktische taal: zinnen, uitdrukkingen en idiomen die je écht in het dagelijks leven gebruikt;

graag leert in een kleine groep, waar volop aandacht voor jou is.
Deze lessen zijn ook voor jou als je écht wilt beginnen met spreken, want we besteden tijdens elke bijeenkomst veel tijd aan spreken, in allerlei praktische en realistische oefeningen.
Je gaat dus niet alleen luisteren of lezen, je oefent actief, zodat je stap voor stap steeds vrijer gaat praten.
Als je twijfelt of dit jouw niveau is, stuur me gerust een berichtje: 0 636 231 804.
Ik denk met je mee en help je bepalen of deze cursus bij je past.
Tijdens de cursus leer je onder andere:

We leggen op dit niveau veel nadruk op verdieping en het uitbreiden van je woordenschat, zodat je vlotter en vrijer kunt communiceren.

In elke les doen we spreekopdrachten op basis van nieuwe woorden en zinnen.

Je doorbreekt de angst om te praten en voelt je steeds zekerder in het Nederlands.

Je gaat langere en natuurlijkere zinnen maken dankzij nieuwe structuren en voegwoorden.

Je leert wederkerende werkwoorden, constructies met te, je wordt zeker in het gebruik van “er” en je oefent indirecte rede.

Je maakt kennis met de voltooid verleden tijd (plusquamperfectum).

Je oefent situaties zoals in het echte leven: e-mails schrijven, klachten indienen, afspraken maken en verzetten, gesprekken met je leidinggevende voeren, enzovoort.
En dat allemaal in kleine groepen, met persoonlijke feedback!
Ik leg alles eenvoudig en begrijpelijk uit, met voorbeelden uit het
dagelijks leven, zodat de lessen écht effectief zijn en iedereen alles
goed kan volgen.
Je kunt rekenen op ongeveer 3 à 4 uur per week, met bijna 2 uur les en nog eens 1 à 2 uur voor zelfstudie.
Je ontvangt al het studiemateriaal via het online platform; je hoeft geen boeken aan te schaffen.
Wat kost deze cursus?
Deze cursus duurt 10 weken. We zien elkaar 1x per week voor een les van 2 uur.
Deze cursus heeft als doel dat de deelnemer:
* langere en natuurlijkere zinnen kan vormen en gebruiken in uiteenlopende alledaagse situaties,
* zich beter kan uitdrukken in gesprekken over werk, vrije tijd, reizen en andere praktische onderwerpen,
* vlotter kan communiceren met behulp van uitgebreidere woordenschat en grammaticale structuren,
* de verleden tijd en complexere zinsconstructies kan toepassen (bijv. voegwoorden),
* eenvoudige teksten kan begrijpen en erover kan praten, vooral mondeling
* kan oefenen met situaties uit het echte leven (bijv. e-mails, klachten, afspraken maken),
* meer zelfvertrouwen heeft in het spreken en luisteren naar het Nederlands.
Doelgroep A1–A2
Deze cursus is bedoeld voor deelnemers die al basiskennis van het Nederlands hebben. Deelnemers kunnen eenvoudige zinnen begrijpen en gebruiken en zijn bekend met basisgrammatica, zoals werkwoordvervoeging, zinsbouw, het stellen van vragen, modale werkwoorden en de toekomende tijd.
Er zijn geen specifieke vooropleidingseisen; de cursus is toegankelijk voor alle deelnemers, ongeacht hun eerdere ervaring. De cursus kent geen vrijstellingen; alle onderdelen worden volledig gevolgd door de deelnemers.
Examen en intern certificaat
Na het succesvol afronden van het examen met een score van minimaal 55% ontvangt de cursist een intern, niet-erkend certificaat van deelname aan de cursus, met vermelding van het behaalde examenresultaat.
Er is één eindexamen in de cursus. Het examen is niet verplicht en kan twee keer worden herkanst.
***
Het is ook mogelijk om een aanbod in het Nederlands rechtstreeks naar je werkgever te sturen.
Als je twijfelt of dit niveau goed bij jou past, neem dan even telefonisch contact met mij op:
0636231804 – ik help je graag!
Tot snel in januari – ik kijk ernaar uit om samen te leren!
Hoi, ik ben Beata
Ik geef al jaren les in het Nederlands, maar vooral:
ik help mensen zoals jij om spreekangst los te laten, hun zelfvertrouwen terug te vinden en zich zekerder te voelen in dagelijkse situaties.
Ik ben ook psycholoog, en ik weet dat taal leren niet alleen draait om grammatica en woordjes – maar ook om emoties, blokkades en overtuigingen die ons soms tegenhouden.
Daarom zijn mijn cursussen méér dan “gewone lessen”.
Het is een veilige ruimte waar je mag leren in jouw tempo, met warme ondersteuning en het belangrijkst: met zichtbare vooruitgang.
Lees de ervaringen van anderen:









